KENNIS/

KENNIS/

Image

Bij INPARK leveren we kennis. Kennis die een bijdrage levert aan een probleem of uitdaging op onze projecten. En dat levert resultaten. 

RAIL/Proefrit Uithoflijn

De Uithoftramlijn; een project waar INPARK 5 jaar aan meewerkt. Onlangs vond de eerste proefrit plaats. 

ELEKTROTECHNIEK/
Waterstoftankstations

INPARK werkt mee aan de oplossing voor het ontwikkelen van waterstoftankstations.

Rijden op waterstof heeft de toekomst
Groene waterstof is een onderdeel van de energietransitie en lijkt steeds kansrijker te worden als brandstof en voor energieopslag. Het is dan een duurzame manier zonder uitstoot om bijvoorbeeld in voertuigen gebruikt te worden.

Rijden op waterstof is echter nu nog een ‘kip en ei’ verhaal. Zonder waterstofauto’s wil geen ondernemer investeren in tankstations en zonder tankstations wil niemand een auto op waterstof. De kosten voor een waterstof tankstation zijn hoog. Enerzijds omdat waterstof veel volume nodig heeft en dus gecomprimeerd moet worden met een compressor. Anderzijds omdat men snel moet kunnen tanken waarvoor de waterstof gekoeld wordt en buffers op hoge druk nodig zijn. Met behulp van overheidssubsidie komen er een paar openbare waterstof tankstations in Nederland tot eind 2019.

Het zogenaamde H2Refuel Full Sized Station (FSS) is ontworpen als openbaar, groot waterstof tankstation voor de steeds verder ontwikkelende waterstofmobiliteitsmarkt. Met een standaardcapaciteit van 480 kg/dag, die al beschikbaar is bij lage toevoerdruk, hoort het ontwerp bij het topassortiment van commercieel verkrijgbare waterstof tankstations wereldwijd. Voldoende geïntegreerde buffercapaciteit maakt het mogelijk om drie auto's back-to-back (lege tank) bij te tanken.

 

Bij INPARK leveren we kennis. Kennis die een bijdrage levert aan een probleem of uitdaging op onze projecten. En dat levert resultaten. 

RAIL/Proefrit Uithoflijn

De Uithoftramlijn; een project waar INPARK 5 jaar aan meewerkt. Onlangs vond de eerste proefrit plaats. 

ELEKTROTECHNIEK/
Waterstoftankstations

INPARK werkt mee aan de oplossing voor het ontwikkelen van waterstoftankstations.

Rijden op waterstof heeft de toekomst
Groene waterstof is een onderdeel van de energietransitie en lijkt steeds kansrijker te worden als brandstof en voor energieopslag. Het is dan een duurzame manier zonder uitstoot om bijvoorbeeld in voertuigen gebruikt te worden.

Rijden op waterstof is echter nu nog een ‘kip en ei’ verhaal. Zonder waterstofauto’s wil geen ondernemer investeren in tankstations en zonder tankstations wil niemand een auto op waterstof. De kosten voor een waterstof tankstation zijn hoog. Enerzijds omdat waterstof veel volume nodig heeft en dus gecomprimeerd moet worden met een compressor. Anderzijds omdat men snel moet kunnen tanken waarvoor de waterstof gekoeld wordt en buffers op hoge druk nodig zijn. Met behulp van overheidssubsidie komen er een paar openbare waterstof tankstations in Nederland tot eind 2019.

Het zogenaamde H2Refuel Full Sized Station (FSS) is ontworpen als openbaar, groot waterstof tankstation voor de steeds verder ontwikkelende waterstofmobiliteitsmarkt. Met een standaardcapaciteit van 480 kg/dag, die al beschikbaar is bij lage toevoerdruk, hoort het ontwerp bij het topassortiment van commercieel verkrijgbare waterstof tankstations wereldwijd. Voldoende geïntegreerde buffercapaciteit maakt het mogelijk om drie auto's back-to-back (lege tank) bij te tanken.

Ook werken bij?

Ben jij de persoon om het kennisveld van INPARK te verbreden?
Neem contact op met onze mensen.

GOED/  Werk

Onze engineers ontvangen jaarlijks €100 om te besteden aan een zelf gekozen goed doel of organisatie. Benieuwd naar al het goede werk dat wordt ondersteund?